Професійні аудитори та бухгалтери, яким небайдужа доля професії, стали членами громадської спілки «Палата аудиторів і бухгалтерів України» (ПАБУ, спілка). Станом на початок червня 2019 року кількість членів ПАБУ сягнула 389 осіб. Наразі у складі спілки понад 320 дійсних членів – сертифікованих аудиторів, понад 30 дійсних членів – професійних бухгалтерів, а також дійні члени – юридичні особи та асоційовані члени – фізичні особи. З кожним днем охочих долучитися до професійної спільноти стає дедалі більше.

Членство у спілці відкриває нові можливості для професійного розвитку, доступу до фахової інформації та свіжих новин аудиту й обліку, є відкритим для всіх та дає низку переваг.

Кожен член ПАБУ отримує:

  • можливість спілкування з колегами та обміну досвідом;
  • постійну інформаційну підтримку;
  • захист професійних інтересів;
  • залучення до цікавих проектів, у тому числі міжнародних;
  • знижку на участь у семінарах, вебінарах, круглих столах, конференціях та інших заходах партнера спілки – Міжнародної академії сертифікації бухгалтерів і аудиторів;
  • участь у програмах стажування для розширення та поглиблення професійного досвіду;
  • щотижневу розсилку останніх новин у світі бухгалтерії та аудиту;
  • знижку на видання для професіоналів аудиторської справи – журнал «Аудитор України» та інші приємні бонуси.

На етапі розвитку та становлення спілки членство в ній безоплатне, адже ПАБУ націлена на об’єднання у своєму складі аудиторів і бухгалтерів, готових робити свій інтелектуальний вклад у розвиток професії, який не виміряти жодною валютою світу.

Палата аудиторів і бухгалтерів України відкрита для всіх представників професійної спільноти – як для фізичних, так і юридичних осіб. Головними критеріями вступу до спілки є належний рівень професіоналізму, бажання працювати задля розвитку професії та визнання її досягнень на міжнародному рівні.

Набути членства в ГС «ПАБУ» нескладно. Для цього слід пройти всього два етапи:

  1. Подати заяву на членство, заповнивши форму, розміщену на сайті https://www.pabu.com.ua (окремо для фізичної та юридичної особи).
  2. Заповнити анкету (окремо для фізичної та юридичної особи).

Рішення щодо набуття членства приймається Радою Спілки. Не пізніше ніж через місяць після отримання зазначених документів відповідальна особа – представник ГС «ПАБУ» зв’яжеться із заявником і повідомить стосовно рішення про набуття членства.

Долучайтеся до кращих представників професії та зробіть свій внесок у її розвиток.

Громадська спілка «Палата аудиторів і бухгалтерів України» (ГС «ПАБУ») вдруге виступила організаційним партнером і спонсором Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни «Управлінський облік» серед студентів закладів вищої освіти III–IV рівнів акредитації, сприяючи в такий спосіб максимальній реалізації творчого потенціалу молодих фахівців в ім’я процвітання держави й професії.

На базі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (НТУ ХПІ) уже другий рік поспіль проводиться ІІ етап олімпіади, який проходить у два тури. Перший тур (тестові завдання) був спрямований на визначення рівня знань конкурсантів з теорії управлінського обліку. Другий тур (ситуаційні завдання) був пов’язаний з розв’язком завдань, що передбачали перевірку засвоєння студентами алгоритму вирішення типових задач з управлінського обліку.

Оцінювало знання учасників журі, до складу якого увійшли експерти з обліку з провідних закладів вищої освіти України.

Переможці отримали призи – річну передплату на електронну версію журналу «Аудитор України», грошовий сертифікат на участь у вебінарах ГС «ПАБУ» та комплект Міжнародних стандартів аудиту.

Адміністрація НТУ «ХПІ» висловила подяку Олександру Бойку, Президенту ГС «ПАБУ», Президенту групи компаній «Де Візу», та Олені Харламовій, Віце-президенту ГС «ПАБУ», ректору ПВНЗ «Міжнародна академія сертифікації бухгалтерів і аудиторів», за надану спонсорську й організаційну підтримку у проведенні ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни «Управлінський облік» та сприяння професійному розвитку нового покоління фахівців з бухгалтерського обліку й аудиту.

18 травня 2019 року в Києві пройшов з’їзд аудиторів України. У його роботі взяли участь 848 делегатів з усіх куточків України. Цього разу особиста участь у заході не була обов’язковою. Аудиторська палата України (АПУ) дозволила аудиторам письмово делегувати свої голоси.

З-поміж багатьох питань, які обговорювались на заході, найбільш резонансними стали обрання голови Комітету з контролю якості аудиторських послуг та визначення розміру членських внесків на 2019 рік для членів АПУ – аудиторів та аудиторських фірм.

За посаду очільника Комітету з контролю якості аудиторських послуг змагалися Олександр Кузуб та Оксана Царенко. Шляхом таємного голосування було обрано Оксану Царенко – дійсного члена Палати аудиторів і бухгалтерів України.

Щодо членських внесків, які відтепер повинні сплачувати члени АПУ – аудитори та аудиторські фірми, то З’їзд вирішив таке.

Індивідуальні члени Аудиторської палати України, тобто аудитори, щороку сплачуватимуть АПУ внесок у розмірі 25% від мінімальної заробітної плати (у 2019 році – 1 043 грн).

Членський внесок для аудиторських фірм визначатиметься залежно від наявності (відсутності) в них права проводити обов’язковий аудит та обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.

Так, для аудиторських фірм, які не мають права проводити обов’язковий аудит та обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (другий розділ Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності), щорічний членський внесок становитиме один розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року (у 2019 році – 4 173 грн).

Для аудиторських фірм, що мають право проводити обов’язковий аудит, крім обов’язкового аудиту фінзвітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (третій розділ Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності), членський внесок буде в розмірі трьох мінімальних зарплат (у 2019 році – 12 519 грн).

Аудиторські фірми, зазначені в четвертому розділі Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право працювати з підприємствами, що становлять суспільний інтерес, – сплачуватимуть суму, що дорівнює чотирьом мінімальним зарплатам (у 2019 році – 16 692 грн).

Палата аудиторів і бухгалтерів України (ПАБУ) виступила інформаційним партнером 10-го ювілейного форуму «Корупція та корпоративне шахрайство: методи протидії і комплаєнс-стратегії». Антифрод-захід такого масштабу, рівня контенту і складу учасників пройшов в Україні вперше.

Це вже 10-й форум, який об’єднав представників різних компаній як за масштабами бізнесу, так і за сферою діяльності, що відповідають за економічну безпеку, внутрішній контроль та аудит, комплаєнс, запобігання корупції та шахрайству, ризик-менеджмент та управління фінансами.

На заході відбулось обговорення широкого кола проблем, з якими стикаються практично всі фірми мало не щодня.

Програма форуму складалась з трьох паралельних потоків, кожен з яких передбачав конференції, семінари та майстер-класи, де виступили професіонали-практики з України, Франції, Ізраїлю та Австрії. Цьогоріч участь у заході взяли понад 30 запрошених спікерів, які поділились власним досвідом боротьби з шахрайством, та близько 300 делегатів, котрі прагнули отримати відповіді на важливі запитання щодо того, як на практиці виявити та запобігти внутрішнім і зовнішнім загрозам для бізнесу.

Форум розпочався з панельної дискусії щодо антикорупції в Україні та подальших її перспектив. Зокрема, спікери приділили увагу зміні ризик-ландшафту в Україні і світі та ризикам, що несуть найбільші загрози.

Перша сесія форуму передбачала поділ учасників заходу на два потоки і була присвячена стратегічному партнерству контрольних служб та практиці розслідувань й антифроду в Україні.

Друга сесія поділила учасників форуму на три потоки: щодо розгляду практики розслідувань та антифроду, щодо внутрішнього контролю та економічної безпеки та щодо інструментів і технологій антикорупційного комплаєнсу. Представники великих компаній мали змогу поділитись своїм досвідом у побудові процесу запобігання внутрішньокорпоративного шахрайства та методів зменшення ризиків людського фактора, а делегати взяти на озброєння для своїх компаній ефективні методи протидії найбільш поширеним загрозам.

Третя сесія форуму була присвячена практичним кейсам, як захистити бізнес від загроз у цифрову епоху, побудувати ефективний внутрішній контроль та систему економічної безпеки, а також дієвим інструментам та технологіям антикорупційного комплаєнсу.

Завершила захід панельна дискусія щодо розвитку контрольної функції у 2019 році. Вона підвела підсумки форуму, розставила акценти та задала потрібні вектори руху для компаній, які прагнуть захистити себе від потенційних внутрішніх і зовнішніх загроз та вибудувати ефективне стратегічне партнерство контрольних служб, персоналу та топ-менеджменту в одну лінію захисту.

Проект передбачає проведення циклу ознайомчих та навчальних вебінарів щодо практичного застосування XBRL, публікацію тематичних інформаційних матеріалів, залучення громадськості до онлайн-форуму у форматі питання-відповідь та багато інших заходів.

Новий проект «Навігатор по XBRL в Україні» покликаний допомогти всім компаніям впоратися з переходом на подання електронної звітності за МСФЗ-таксономією в єдиному електронному форматі, які повинні звітувати в такий спосіб відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні».

Вебінарний курс «Навігатор по XBRL в Україні» складатиметься з облікового і поглибленого (технічного) модулів.

До проекту залучені національні та міжнародні експерти з МСФЗ, спеціалісти з XBRL-таксономії з багаторічним досвідом розроблення нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності та їх імплементації, учасники робочих груп проектів технічної допомоги США та ЄС щодо запровадження XBRL як стандарту звітності для фінансового сектора України, співавтори українського перекладу та розробники розширеної версії МСФЗ-таксономії, викладачі-практики МАСБА.

Старт проекту заплановано на 21 березня 2019 року. Його відкриє безкоштовний ознайомчий вебінар «Навігатор по XBRL в Україні – старт» щодо впровадження стандарту XBRL, який змінить механізм звітування в Україні.

Ключові питання відкритого вебінару:

  • огляд XBRL як стандарту ділової звітності;
  • міжнародний досвід та кращі практики XBRL;
  • статус XBRL в Україні і чого очікувати компаніям, які звітують за МСФЗ;
  • механізм функціонування єдиної Системи фінансової звітності (СФЗ) тощо.

Зокрема, слухачі дізнаються, у чому відмінність базової та розширеної МСФЗ-таксономії, як з ними працювати, яке існує програмне забезпечення XBRL. Кожен учасник вебінару зможе поставити запитання спікерам та отримати відповіді від кращих експертів.

Олена Харламова, Віце-президент Палати аудиторів і бухгалтерів України

Участь у проекті «Навігатор по XBRL в Україні» у форматі вебінарів в режимі реального часу унікальна можливість у стислі строки отримати максимум інформації у зручному форматі від експертів-практиків та обмінятися набутим досвідом. Долучившись до проекту, учасники отримають розуміння процесів електронного збору і обробки звітних даних на базі XBRL, архітектури XBRL, зможуть оцінити готовність власної технічної платформи до обміну з єдиною Системою фінансової звітності, ознайомляться з програмними інструментами роботи з МСФЗ-таксономією, створенням і валідацією власних XBRL звітів та кращими практиками переходу на XBRL.

Будьте першими! Долучайтесь до когорти професіоналів й отримуйте експертизу від провідних фахівців України і світу.

12 квітня 2019 року в Києві в івент-холі OASIS відбудеться 10-й Ювілейний Форум «Корупція та корпоративне шахрайство: методи протидії і комплаєнс-стратегії».

Віце-президент Палати аудиторів і бухгалтерів України взяла участь у конференції «Роль і відповідальність аудиторів, що проводять обов’язковий аудит фінансової звітності ССІ, та стан реформи аудиторської діяльності».

У ході звітної кампанії фінансові установи, що звітують Нацкомфінпослуг, стикаються з проблемними робочими ситуаціями, що пов’язані з підготовкою та поданням звітності. Отримати відповіді на всі нагальні запитання з вуст самого регулятора, мінімізувати кількість помилок та підвищити якість звітності фінустанов покликаний спеціальний вебінар, організований Нацкомфінпослуг за підтримки ПВНЗ «Міжнародна академія сертифікації бухгалтерів і аудиторів», що відбудеться 01 лютого 2019 року з 11 до 13 години.

18 грудня у Вінниці відбувся фінал конкурсу «Професія аудитор: сучасний стан та перспективи розвитку очима молоді».

15 грудня 2018 року відбувся фінал VI Конкурсу студентських науково-практичних робіт «Міжнародні стандарти фінансової звітності: світова та національна практика, результати та перспективи».

Віце-президент Палати аудиторів і бухгалтерів України, визнаний експерт з Міжнародних стандартів фінансової звітності Олена Харламова провела у Вінниці триденний практикум «Трансформація фінансової звітності в МСФЗ-формат: методика та процедури «100+ трансформаційних коригувань».

Президент та Віце-президент Палати аудиторів та бухгалтерів України долучилися до круглого столу, організованого Практикуючою спільнотою з розвитку бухгалтерської освіти (EduCoP) в рамках регіональної програми з посилення обліку, аудиту і фінансової звітності у країнах Східного Партнерства (STAREP) Світового банку.

30 листопада в Києві у конференц-залі парк-готелю «Голосієво» Палата аудиторів і бухгалтерів України разом з ДП «Держзовнішінформ» провела практичну конференцію «Міжнародні стандарти фінансової звітності»: практика впровадження та виклики».

Палата аудиторів і бухгалтерів України разом з ДП «Держзовнішінформ», групою компаній «Де Візу», Агентством з МСФЗ, Міжнародною академією сертифікації бухгалтерів та аудиторів 30 листопада 2018 року в Києві проведе практичну конференцію «МСФЗ: практика впровадження та виклики»