Професійні об'єднання на кшталт асоціацій чи альянсів, на відміну від мереж, є більш гнучкими. Тут немає єдиної назви для всіх членів, спільного фірмового стилю, оформлення сайту, централізованого управління тощо. Водночас члени професійних асоціацій користуються єдиними стандартами обслуговування, мають право запозичувати методики та нормативні документи для роботи.
Втім, асоціація нічого не вимагає, а лише рекомендує. Її члени лишаються незалежними у своїй діяльності. Щоправда, асоціація періодично проводить контроль якості послуг, що надаються її членами. Деякі внутрішні документи є обов'язковими для застосування. Скажімо, політика комунікацій, особливості використання бренду, стандарти членства тощо.
Вступ до професійної асоціації не можна назвати простим. Так, фірма, яка претендує на його здобуття, проходить кілька етапів перевірки. Спочатку асоціація вимагає інформацію про діяльність компанії, її клієнтів, фінансову звітність за останні роки тощо. Якщо ці відомості є задовільними, асоціація приїжджає із перевіркою безпосередньо в офіс фірми. За умови успішного її проходження компанія нарешті набуває членства.
На відміну від професійних мереж, асоціація не обмежується лише одним представником у тій чи іншій країні. Політика інша: що більше членів в одній країні, тим міцніші позиції має асоціація.
Немає і єдиного програмного продукту для членів мережі. Нерідко асоціація може рекомендувати використовувати ту чи іншу програму, однак така вимога не є категоричною. Багато фірм-членів асоціації зацікавлені використовувати однаковий програмний продукт, оскільки це відкриває їм доступ до міжнародних проектів і клієнтів. Щодо останніх, то тут постійних «прямих поставок» немає. Вряди-годи асоціація може віддати на обслуговування клієнта, якщо замовник безпосередньо звернувся в головний офіс асоціації і територіально найзручніше його буде обслуговувати через фірму конкретного члена.
Крім того, часто члени асоціації запрошують до виконання спільних проектів своїх колег, особливо коли потрібен вузькокваліфікований спеціаліст або унікальний досвід. Утім, працювати над розширенням клієнтської бази, будучи членом асоціації чи альянсу, потрібно по-іншому.
Протягом року асоціація проводить конференції в різних куточках світу. Тематика таких заходів цікава керівництву та ключовим працівникам аудиторської фірми. Скажімо, тенденції розвитку світового ринку аудиторських послуг, особливості роботи з клієнтами, тренди у просуванні аудиторських послуг тощо. Участь у таких заходах ще й ефективна для популяризації фірми та залучення нових замовників, адже саме там зав'язуються корисні знайомства. Щоправда, потрібно бути активним і комунікабельним. Пасивне споглядання користі не принесе.