Для багатьох внутрішніх аудиторів написання звітів є одним з найскладніших етапів процесу проведення аудиторської перевірки. Однак, якщо підійти до цього завдання поетапно, то весь процес може видатися набагато простішим та ефективнішим. Отож, експерти пропонують дотримуватися такої послідовності дій під час написання звіту внутрішнього аудиту.
Перед тим як почати писати звіт, перечитайте уважно вимоги міжнародних стандартів внутрішнього аудиту щодо звітування про результати аудиторської перевірки.
Початок – це завжди найважчий крок. Тож спершу не зважайте на стиль, структуру та помилки майбутнього звіту. Просто викладіть усі думки та ідеї з приводу результатів аудиторської перевірки. Намагайтеся писати так само, як ви говорите. Можна навіть спочатку записати на диктофон свої думки, а потім оформити їх у письмовому вигляді. Завжди починайте писати з того, що знаєте найкраще.
Визначте свої основні ідеї та висновки, а також відповідні аргументи. Підготуйте загальний план відповідно до рекомендованого формату, а також план для кожного розділу. Розташуйте свої коментарі та аргументи в логічній послідовності. Визначте, де аргументації бракує, а де вона є зайвою.
Залиште роботу над звітом на певний час. Займіться іншими справами. Спробуйте на кілька днів «забути» про це аудиторське завдання.
Перечитайте і за потреби перепишіть деякі частини звіту. Переконайтесь, що всі критичні елементи звіту чітко прописані. Попросіть свого колегу, що не брав участі у відповідній аудиторській перевірці, перечитати написане вами та надати свої зауваження чи коментарі. Перевірте, чи всі факти, згадані у звіті, підтверджуються робочими документами. Переконайтесь, що в тексті відсутні граматичні помилки та стилістичні недоліки.
Переглядайте й редагуйте звіт стільки разів, скільки знадобиться. Не завершуйте роботу над звітом, поки не відчуєте, що він повністю готовий.