Репутація для аудиторської фірми – найважливіший складник успішності. А основа репутації – це довіра. Що потрібно робити, аби клієнти довіряли аудитору?
Вчені довели, що рівень довіри між надавачем послуг і клієнтом залежить від таких чинників, як достовірність, надійність, близькість та орієнтація на власні інтереси провайдера послуг.
Водночас достовірність у цьому випадку визначає довіру до слів надавача послуг. Чи сприймають клієнти слова аудиторів як такі, яким можна довіряти. Відповіддю може бути, наприклад, такий коментар клієнта: «Я можу довіряти аудитору, коли він говорить про нюанси відображення доходів у фінансовій звітності».
Надійність визначає довіру до дій партнера та його персоналу. Чи сприймають аудиторів як чесних, надійних та постійних у своїх висновках спеціалістів? У разі позитивної відповіді на це питання від клієнта можна почути, наприклад, таке: «Я можу довірити цьому аудитору провести комплексну перевірку щодо відповідності законодавству».
Близькість відображає емоційну складову відносин між надавачем послуг і клієнтом. Якщо цей чинник наявний у достатньому обсязі, клієнт може сказати, наприклад: «Я почуваюся комфортно, обговорюючи це питання зі своїм аудитором, адже він добре розуміє дилеми, що постають перед моїм бізнесом».
І нарешті, орієнтація на власні інтереси визначає, наскільки аудитор у своїх діях орієнтується на власні інтереси, а не на інтереси клієнта. Якщо клієнт відчуває, що аудитор надто піклується про власні корисливі інтереси, рівень довіри до такого аудитора буде не дуже високим, навіть за умови позитивного впливу інших чинників.
Якщо ж аудитор достатньою мірою піклується і про інтереси клієнта, від акціонерів такої компанії можна буде почути, наприклад таке: «Я можу довіряти тому, що цього аудитора дійсно турбує, наскільки ефективною є система внутрішніх контролів у моїй організації, а отже, і результати аудиторської роботи будуть направлені на підтримку успішності мого бізнесу».