Намагаючись досягти міжнародного статусу, переважна більшість українських аудиторських фірм набули членства у професійних асоціаціях чи альянсах. Утім, далеко не всім вдалося взяти максимум від такого партнерства – непоодинокі випадки, коли членство не принесло компанії користі. Як не поповнити лави таких фірм і використати всі переваги членства у міжнародній професійній асоціації аудиторів і бухгалтерів?
Відповідальний окремий працівник – запорука успіху
Як відомо, вартість членства в міжнародній асоціації для аудиторів достатньо висока, тож, дозволивши собі цей атрибут успішності бізнесу, не варто економити на персоналі.
За зв’язки з асоціацією має відповідати окрема особа, яка володіє іноземною мовою. Не варто брати на себе цю роботу комусь із керівництва аудиторської фірми – на неї просто може банально не вистачити часу. Не рекомендуємо також займатися цим усією фірмою. Це створить повний хаос і не дасть жодних позитивних результатів, адже, як відомо, спільне – означає нічиє.
Відповідальний за зв’язки з міжнародною асоціацією щодня виконує безліч різноманітних завдань. Такий працівник повинен відслідковувати, що відбувається в асоціації, брати участь у різноманітних опитуваннях і анкетуваннях, які часто проводять міжнародні партнери, інколи навіть залучаючи до них інших працівників аудиторської фірми, готувати звітність для асоціації тощо.
Відповідальний за міжнародні комунікації повинен оперативно надавати відповіді на запити, що надсилають як асоціація, так і її члени.
Доволі корисно загалом досліджувати ринок міжнародних асоціацій для аудиторів. Така робота дасть змогу виявити його флагманів та аутсайдерів, тенденції розвитку ринку та спрогнозувати ситуацію на майбутнє для прийняття виважених управлінських рішень.
Заходи асоціації – важливий крок до успіху
Брати участь у заходах міжнародної асоціації – не лише корисно, а й конче потрібно. Як відомо, послуги не сприймаються як належить, якщо вони не «уособлені», тобто за ними не стоїть конкретна людина. Відвідуючи конференції, що проводить асоціація в найвіддаленіших куточках світу, ви не лише надасте «обличчя» своєму бізнесу, а й дізнаєтеся багато корисного, познайомитеся з цікавими людьми і просто трішки відпочинете.
Теми конференцій зазвичай дуже цікаві. Вони стосуються трендів, що прослідковуються на міжнародному ринку аудиторських послуг, способів залучення клієнтів, просування аудиторських послуг, формування лідерських навиків у керівників аудиторських фірм тощо.
Утім, мусимо застерегти вас від пасивної позиції. На таких заходах скромність навряд чи принесе користь. Якраз навпаки – потрібно не просто бути слухачем, а спробувати виступити із доповіддю, запропонувавши учасникам конференції цікаву інформацію, що стосується вашого локального ринку, і підкресливши цим професіоналізм вашої фірми, її стабільність, лідерські позиції в регіоні, надійність.
Міжнародний статус – це відповідальність
Міжнародний статус – це передусім відповідальність. Послуги, що надає аудиторська фірма, повинні бути належної якості. Погодьтеся, фірма з міжнародним статусом і ламаного гроша не варта, якщо клієнт незадоволений рівнем обслуговування.
Про членство в міжнародній асоціації має свідчити все – від сайту до візитки.
Сьогодні корпоративний сайт є обличчям бізнесу. Не пошкодуйте коштів на його розробників і персонал, що займатиметься обслуговуванням. Тут має бути все, про що б ви хотіли поінформувати замовників, колег, регуляторів, громадськість.
Подбайте також і про вашу рекламно-поліграфічну продукцію. Не забувайте інформувати на всіх можливих носіях – корпоративних бланках, конвертах, теках, пакетах, буклетах, ручках, блокнотах, що ви є членом міжнародної асоціації.
Промовистим свідченням вашого міжнародного статусу є персонал. Професійні аудитори, податкові консультанти, бухгалтери-експерти, юристи, які вільно володіють іноземною мовою, справляють щонайкраще враження про фірму. Піклуйтеся про своїх працівників, забезпечуйте їм можливість постійного професійного розвитку та участі в цікавих проектах – і успіх не забариться, з-поміж іншого й на міжнародних ринках.